Sisältökonseptien kirkastus ja prosessien hionta nostivat Finavian somesisällöt uusiin korkeuksiin
Lentoasemayhtiö Finavian asiakaslupaus on For smooth travelling. Tämä lupaus ohjaa myös sosiaalisen median sisältökokonaisuutta, jota tuotetaan ja analysoidaan yhteistyössä Dagmarin kanssa. Monimuotoinen, monikanavainen ja vauhdilla elävä sisältökokonaisuus toimii siilottomasti ja tehokkaasti. Sisältömarkkinointia johdetaan vahvalla otteella. Tavoitteet, prosessit sekä vastuut ovat kaikille selkeitä.
Finavia ja Dagmar ovat tehneet yhteistyötä mediasuunnittelussa ja hakukonelöydettävyydessä jo vuosien ajan. Vuoden 2023 alussa kumppanuus laajeni jatkuvan sometekemisen suunnitteluun, tuotantoon ja hallintaan. Dagmarin tiimi vastaa myös siitä, että kokonaisuus on tuloksellista niin orgaanisten kuin mainostettujen sisältöjen osalta.
”Dagmarin ammattilaisten kanssa yhteistyö on sujuvaa. Saamme heiltä proaktiivisesti ehdotuksia sosiaalisen median mahdollisuuksista ja sisältökokonaisuuksista.
On ollut hienoa nähdä, kuinka innolla ja täydellä sydämellä sisältötiimi on heittäytynyt yhteiseen tekemiseen.”
Hyvällä pohjatyöllä varmistetaan sujuva toteutus ja tavoitteellinen yhteistyö
Yhteistyö startattiin luomalla brändikäyttäytymisen mukaiset sisältökonseptit. Ne perustuvat Finavian pääviesteihin, kanavastrategiaan sekä kohderyhmäymmärrykseen.
Sisältöjen hallintaprosesseja kehittämällä saatiin usean tekijän palapeli toimimaan ketterästi ja läpinäkyvästi. Somekokonaisuutta pyöritetään nyt yhteisessä digitaalisessa sisältökalenterissa, jonne kaikki sisällöntuottajat päivittävät tietoja eri markkinoille tulevista sisällöistä. Kommunikointi käydään yhdellä alustalla, mikä selkeyttää ja lisää läpinäkyvyyttä eri tahojen välillä.
Somen orgaanisia tuloksia ja mainonnan vaikutuksia seurataan yhdeltä reaaliaikaiselta dashboardilta Dagmarin Datacronista™. Sisältöjen tulokset nähdään reaaliaikaisesti kaikista kanavista. Datan avulla opitaan yhdessä menneestä sekä kehitetään ja testataan sisältöjen toimivuutta jatkuvasti.
”Kun sisältökokonaisuudessa on monta arjen pyörittäjää, on erityisen tärkeää, että työkalut ovat kunnossa, prosessi on selkeä ja roolit sekä vastuut on kirkastettu. Yhteistyö toimii, kun kokonaisuutta osataan johtaa – ja sen Finavian tiimi tekee aivan esimerkillisesti!”
Paula Wickström, Project Manager, DagmarEläväinen lentoasemayhtiö viestii monipuolista sisältöä
Finavian sisältökonseptit ovat linjakkaasti tunnistettavia, mutta riittävän joustavia myös hyvin nopeaan, reaktiiviseen tekemiseen. Tämä on tärkeää lentokenttäympäristössä, jossa tilanteet elävät jatkuvasti. Tiimi mukautuu siilottomasti muutoksiin – lentoasemayhtiön somekanavat pysyvät ajan hermolla ja tarjoavat kohderyhmille aidosti lisäarvoa tuottavaa sisältöä.
Tutustu myös muihin töihimme
-
Sisältökonseptien kirkastus ja prosessien hionta nostivat Finavian somesisällöt uusiin korkeuksiinLentoasemayhtiö Finavian asiakaslupaus on For smooth travelling. Tämä lupaus ohjaa myös sosiaalisen median sisältökokonaisuutta, jota…Tutustu työhömme
-
Via-keitot lanseerattiin somessa kanavaoptimoidustiDagmar tuotti mainostoimiston kattokonseptista ja kampanja-aineistosta Via-keitoille erinomaisesti toimivia kanavaoptimoituja sisältöjä somemainontaan.Tutustu työhömme
-
Mall of Triplan sadat sisältötarpeet koottiin helposti tunnistettavaksi ja hallinnoitavaksi somepalveluksiDagmar auttoi luomaan Mall of Triplalle oman somelinjan, jossa kaikki sisällöt näyttävät ja kuulostavat Triplalta.Tutustu työhömme