BlogiDagmar 24.06.2024

Dagun luetuimmat blogikirjoitukset

Kulttuuri

Asiantuntijamme kirjoittavat vuosittain mittavan määrän artikkeleita markkinoinnin eri aihealueista. Kirjo on laaja yksittäisen kanavan syväsukelluksista sisältötrendeihin ja teknologiaan, brändin ja asiakaskokemuksen rakentumiseen, strategisiin valintoihin ja onnistumisen mittaamiseen sekä tulevaisuuden menestystekijöihin. Lukijana saat alan uusinta tietoa – ja asiantuntijoiden näkemyksiä oman arviointisi tueksi. Alla poimintoja viime vuosien luetuimmista artikkeleista.

Näin todennat, miten brändi vaikuttaa myyntiinne ja markkinointi brändiinne

Brändi-investointien tulokset näkyvät usein vasta pidemmällä aikavälillä – mutta niiden vaikutus liiketoimintaan on kyettävä todistamaan jo tänään. Jotta voimme osoittaa pitkäjänteisen brändityön tärkeyden ja perustella investointeja, meidän on pystyttävä todentamaan sekä brändin merkitys liiketoiminnalle että markkinoinnin kyky kasvattaa brändin voimaa.
Dagmarin Advanced Analytics -yksikköä vetävä Ilkka Keskiväli kertoo, miten brändin ja brändimarkkinoinnin vaikutukset liiketoiminnan koviin mittareihin selvitetään kehittyneen analytiikan keinoin.

10 mielenkiintoista asiakaspolkuesimerkkiä

Millaisia asiakaspolkukuvauksia on olemassa? Millainen olisi paras asiakaspolkukuvaus? Mitä pitäisi ottaa huomioon polkukuvauksen näkökulmissa ja visualisoinnissa?
Vuonna 2020 koostetut, edelleen ajankohtaiset kymmenen asiakaspolkukuvaukset plussine ja miinuksineen löydät täältä:

Neljä tärppiä digitaalisen median muutosmatkalta 2013–2023

Dagmar on tutkinut digitaalisen median kehitystä Suomessa jo kymmenen vuoden ajan. Markkina on mullistunut ja digitalisaatio muuttanut ihmisten mediankäyttöä hurjasti – samalla myös markkinointia.
Dagmarin Head of Digital Ilari Ahtola tarkastelee neljää kiinnostavinta huomiota Digimediatutkimuksen 10v–trendiraportistamme.

10 kysymystä ja vastausta visuaalisen ilmeen uudistamisesta

Visuaalinen ilme on yrityksen vaate, joka kaipaa aika ajoin kevyttä puhdistusta, pientä tuunausta tai kokonaan uuteen vaihtamista. Milloin, miksi ja millaisella prosessilla visuaalinen ilme kannattaa uudistaa? Mitä sen tulee kattaa ja mihin uudistajien on hyvä varautua.

3 syytä, miksi kasvumarkkinoijan tärkein työkalu on oikea asenne

Jos pidämme kasvumarkkinointia hopeisena luotina, joka kääntää hetkessä yrityksen myynnit kasvuun, puolittaa CPA:n ja tuplaa ROASin, olemme jo epäonnistuneet ja tuhlanneet resursseja. Dagmarin Digital Planner Mikko Salonurmi uskoo, että vaikka kasvumarkkinointia tehdään pyräyksinä, asenne tekemiseen kannattaa pitää lintuperspektiivissä.

Sosiaalinen media 2024

Sosiaalisen median maisema on jatkuvassa muutoksessa.
Dagmarin sosiaalisen median asiantuntijat valitsivat kuusi keskeistä trendiä, jotka määrittävät sosiaalisen median suuntaa vuonna 2024.

Markkinoinnin johtaminen: Miten vastaat viiteen ydinkysymykseen

Miten markkinointia johdetaan menestyksekkäästi tulevaisuuden toimintaympäristössä, jossa kaikki on epävarmaa ja kaoottista? Dagmarin strategit kiteyttivät vuodelle 2022 markkinoinnin johtamisen viisi ydinkysymystä ja ratkaisut niihin. Löytyvätkö nämä jo kehityslistaltasi?

10 kysymystä ja vastausta TikTokista

TikTok nousi vuonna 2021 maailman suosituimmaksi verkkopalveluksi – päihittäen jopa Googlen. Kolme erikoisasiantuntijaamme pohti TikTokin vetovoimaa ja mahdollisuuksia markkinoijille yleisimpien kysymysten kautta.

Vaikuttajamarkkinoinnin trendit 2023

Vuonna 2023 vaikuttajamarkkinointi jatkaa kasvuaan, teknologian kehitys pirstaloi kanavia ja yhteistöitä pohditaan aivan eri laajuudella kuin aikaisemmin.
Dagmarin vaikuttajamarkkinoinnin asiantuntijat Juuli Rantala, Mikko Wivolin ja Susanna Öster nostavat esiin viisi vaikuttajamarkkinoinnin trendiä, joita kannattaa seurata.

He ovat vuoden dagmarilainen, rohkein, näkemyksellisin ja aurinkoisin – tutustu Dagmarin huippuosaajiin

Dagmarilaiset valitsevat vuosittain keskuudestaan erilaisia tunnustuksen saajia, usein Dagun arvojen mukaisilla titteleillä. Kollegojen perustelut välittävät kuvaa talon superammattilaisista ja huikeista arjen piristäjistä, joiden myötä työ tuntuu erityisen hyvältä.

Tutustu myös muihin asiantuntijasisältöihimme!