Kokosimme kesäinspiraatioksi listan loistavan somepresenssin omaavista brändeistä. Jos totaalinen somepaasto kesällä ei ole sinun juttusi, hae inspiraatiota sisältöihin näiltä kansainvälisiltä brändeiltä.
Warby Parker – Aitous, läpinäkyvyys ja dialogi tekemisen keskiössä
Vuonna 2010 perustettu nuorekas silmä- ja aurinkolaseja suunnitteleva yritys antaa tiiminsä rennon fiiliksen näkyä ja kuulua sosiaalisen median kanavissaan. Aitous, läpinäkyvyys ja dialogi asiakkaiden kanssa ovat Warby Parkerin some-kanavien ytimessä.
Warby Parkerin asiakaspalveluhenkisyys on huippuluokkaansa eritoten Twitterissä. Keskiviikkoisin Snapchatissä kurkataan Warby Parkerin salaiseen huoneeseen, jonka oven takaa paljastuu vaihtuva haastateltava. Some-kanavien kautta tuleviin asiakkaiden kysymyksiin on ollut vastaamassa muun muassa yrityksen perustaja Dave Gilboa. Snapchatissä ja Instagram Storiesissa asiakkaita sitoutetaan tarjoamalla myös eksklusiivista sisältöä, kuten kurkistuksia kulissien taakse niin toimiston arkeen kuin mainoskuvauksiinkin. Lanseerasipa Warby Parker snapchattaajille oman limited edition -mallistonsakin viime syksyllä.
Löydä Warby Parker…
- Facebookissa https://www.facebook.com/warbyparker/
- Twitterissä https://twitter.com/WarbyParker/
- Instagramissa https://www.instagram.com/warbyparker/
- Pinterestissä https://fi.pinterest.com/warbyparker/
- Snapchatissä https://www.snapchat.com/add/warbyparker
- YouTubessa https://www.youtube.com/user/warbyparker
Two Thirds – Vahva visuaalinen taitaja
Espanjalainen lifestyle-brändi Two Thirds osaa ottaa visuaalisuudellaan haltuun erityisesti Instagramin ja Pinterestin. Kummassakin kanavassa profiilit on rakennettu huolellisesti samaa seesteistä visuaalista ilmettä noudattaen. Keskiössä ei ole tuote, vaan se, mitä tuote ja brändi edustavat kuluttajalle. Sosiaalisen median kanavat ilmentävät kautta linjan brändin fiilistä. Visuaalisesti ne vastaavat täydellisesti yrityksen missiota: suojella merten hyvinvointia tekemällä ympäristön kannalta kestäviä tuotteita. Brändi julistaa olevansa niille, jotka arvostavat meriä ja kokevat meren elintärkeäksi osaksi elämäänsä esim. surffaamisen kautta. “[Ocean] It is what makes us who we are and what gives us so much joy. #weareocean” Two Thirds on malliesimerkki siitä, miten sosiaalinen media valjastetaan tärkeäksi osaksi brändityötä.
Ihastu Two Thirdsiin:
- Instagramissa https://www.instagram.com/twothirds_bcn/
- Pinterestissä https://fi.pinterest.com/twothirdsbcn/
- Facebookissa https://www.facebook.com/TWOTHIRDS/
WeWork & #DogsofWeWork – Voiko nerokkaampaa hashtagia olla?
Ympäri maailmaa jaettuja työtiloja tarjoava WeWork paitsi jakaa upeita kuvia omista tiloistaan, osallistaa myös asiakkaitaan jakamaan kuvia nerokkaalla hashtagilla #DogsofWeWork. Kukapa ei ottaisi kuvia suloisista toimistokoirista? Samalla WeWorkin työtilat ja ennen kaikkea yhteisö tulevat kaikille tutuksi.
Hullaannu WeWorkista (WeWorkin koirista)
- Instagramissa https://www.instagram.com/wework/
- … WeWorkin koirat Instagramissa #DogsofWeWork https://www.instagram.com/explore/tags/dogsofwework/
Kurkkaa lisäksi:
Netflix Nordic
Netflix tietää, mikä omaan kohdeyleisöön puree – no tietenkin hulvattomat videopätkät suosituista Netflixissä parhaillaan pyörivistä sarjoista!
Oreo
Somen klassikkotaitajan Oreon luovia ja taidokkaasti toteutettuja sisältöjä ja kielenkäyttöä voi vain ihailla.
Tentsile
Puuhun kiinnitettäviä telttoja valmistavan Tentsilen kuvat ovat niin upeita, että tekee mieli lähteä saman tien telttailemaan!
Mundane Matters
Kekseliästä ruokataidetta eettisemmän kuluttamisen puolesta.
NASA
NASA on varmasti yksi kiinnostavimmista organisaatioista, joiden kulisseihin kuka vain olisi kiinnostunut kurkkaamaan. Instagram Storiesin viime elokuisen lanseerauksen jälkeen Nasa onkin tarjoillut säännöllisesti behind the scenes -materiaalia.
tämän blogin kirjoitti
LISÄÄ SISÄLTÖJÄ AIHEESTA
-
Sisältökonseptien kirkastus ja prosessien hionta nostivat Finavian somesisällöt uusiin korkeuksiinLentoasemayhtiö Finavian asiakaslupaus on For smooth travelling. Tämä lupaus ohjaa myös sosiaalisen median sisältökokonaisuutta, jota…Tutustu työhömme
-
Vinkki: seuraa näitä yrityksiä somessaMitä yritys voi somessa tehdä? Täällä lista tällä hetkellä kiinnostavista ja loistavan somepresenssin omaavista yrityksistä inspiraatioksi!Lue blogi
-
Via-keitot lanseerattiin somessa kanavaoptimoidustiDagmar tuotti mainostoimiston kattokonseptista ja kampanja-aineistosta Via-keitoille erinomaisesti toimivia kanavaoptimoituja sisältöjä somemainontaan.Tutustu työhömme