Asiakaskokemuksen kehittäminen

Asiakaskokemus (Customer experience, CX) syntyy jokaisesta kohtaamisesta yrityksen tai brändin kanssa ja kattaa koko asiakkuuden elinkaaren. Asiakaskokemus on aina asiakkaan oma subjektiivinen näkemys, joka on yhdistelmä mielikuvia, kokemuksia ja tunnetta.  

Olemme asiakasymmärryksen muodostamisen ja hyödyntämisen ammattilaisia, ja voimme auttaa asiakaskokemuksen parantamisessa monin keinoin.

Asiakaskokemuksen nykytilan auditointi

Ymmärrys asiakasodotusten ja -kokemusten välisestä kuilusta ja muista asiakaskokemukseen vaikuttavista markkinoinnin osatekijöistä. Ymmärrys kilpailukyvystä, asiakasarvosta sekä asiakkaan tarpeista, tavoitteista, ongelmista ja toiveista.

Asiakaspolkuanalyysit

Analysoidaan asiakkaan läpi käymä polku, tunteet, ajatukset ja toiminta sekä tärkeimmät kohtaamiset brändin kanssa. Tunnistetaan pullon kaulat sekä tärkeimmät kohtaamispisteet ja kanavat.

Asiakaslupaus

Realistinen, brändistrategian mukainen ja asiakasarvoa luova asiakaslupaus, joka vastaa asiakkaiden tarpeisiin, johon henkilöstö sitoutuu ja jonka organisaatio on kyvykäs toteuttamaan ja on mahdollista ylläpitää. 

Asiakaskokemusstrategia

Asiakasymmärrykseen perustuva asiakaskokemusstrategia orkesteroi yhdenmukaista ja johdonmukaista, brändiä vahvistavaa asiakaskokemusta asiakaspolun jokaisella kohtaamisella. Suunnittelemme mittarit, jotka tukevat asiakaskokemusstrategian toteutumista ja joiden avulla voimme viedä asiakaskokemusta strategisesti määriteltyyn suuntaan.

Personoitu asiakaskokemus

Personoitu asiakaskokemus luodaan keräämällä ja hyödyntämällä luvanvaraista asiakasdataa ja orkestroimalla yksilöllisiä kohtaamisia monikanavaisesti markkinointiteknologioiden avulla. Teknologia helpottaa tiedon keräämistä ja analysointia asiakkaiden käyttäytymisestä ja mahdollistaa kohdennetumman ja henkilökohtaisemman asiakaskokemuksen.

Asiakaskokemusohjelma

Asiakaskokemusohjelma huomioi brändistrategian, kohtaamissuunnittelun sekä yrityksen sisäiset prosessit, teknologiakyvykkyydet, työntekijäkokemuksen sekä liiketoiminnan kehittämisen näkökulmat. Teemme yhdessä asiakasorganisaation kanssa konkreettisen toimintasuunnitelman, joka tukee strategisia tavoitteita.

Sitouta asiakaskokemuksella

Markkinointi on kuin deittisovelluksen parhaan profiilin luominen, brändäys on se yhteensopivuus joka saa heidät pyyhkäisemään oikealle, ja asiakaskokemus on se ensitreffien taika, joka johtaa yhteiseen alttarille.

Asiakaskokemus muodostuu aina, johti sitä tai ei.

Leena Kivioja, Director, Sustainability & Lead Strategist, Dagmar
Tilaa Dagmarin asiakaskokemus-opas

Tilaa Dagmarin asiakaskokemus-opas

Asiakaskokemuksen kehittäminen tarkoittaa käytännön pullonkaulojen poistamista ja ilon aiheiden vahvistamista ja lisäämistä. Asiakasymmärrykseen perustuva asiakaskokemusstrategia orkestroi yhdenmukaista ja johdonmukaista, brändiä vahvistavaa asiakaskokemusta asiakaspolun jokaisella kohtaamisella.

Asiakaskokemus-oppaassa tarjoamme työkaluja asiakaskokemuksen muotoiluun. Esittelemme myös asiakaskokemuksen muotoilun viitekehyksen ja tarjoamme muistilistan asiakaskokemuksen kehittämiseen.

Asiakaskokemuksen systemaattinen kehittäminen mahdollistaa kasvun

Asiakaskokemus, CX, on yksi yrityksen tärkeimmistä kilpailutekijöistä ja noussut liiketoiminnan keskiöön. Siksi se viliseekin usein terminä strategioissa ja puheissa. Olennaista on, että asiakaskokemuksesta on yhteinen ja jaettu ymmärrys organisaatiossa.  

Asiakaskokemusta pitää myös systemaattisesti kehittää, johtaa ja mitata sekä viedä opittuja oppeja arkeen. 

Asiakaskokemusstrategia orkesteroi yhdenmukaista ja johdonmukaista, brändiä vahvistavaa asiakaskokemusta asiakaspolun jokaisella kohtaamisella.

Sirpa Toljander, CX Director, Dagmar

Voimmeko auttaa? Ota yhteyttä!

Sirpa Toljander

CX Director

sirpa.toljander@dagmar.fi

+358456450616

Johanna Toivonen

Lead strategist

johanna.toivonen@dagmar.fi

+358505550455

Emma Lehtovaara

Business Director

emma.lehtovaara@dagmar.fi

+358406637741

Leena Kivioja

Director, Sustainability and Lead Strategist

leena.kivioja@dagmar.fi

+358503541147

Tarjouspyyntö

* merkityt kentät ovat pakollisia

Pudota tiedostot tähän tai
Max. tiedoston koko: 10 MB.

    Max 1 viesti kuukaudessa, noin 5 minuuttia tuoreita näkemyksiä, uutisia ja katsauksen toimialamme oleellisiin keskusteluihin.

    Kun lähetät viestin, olemme sinuun pikaisesti yhteydessä. Pidämme huolta tiedoistasi tietosuojaselosteessamme kuvatulla tavalla.

    Sisältöjämme aiheesta