20.6.2017 | Sosiaalinen media

Seuraa näitä brändejä somessa

Kokosimme kesäinspiraatioksi listan loistavan somepresenssin omaavista brändeistä. Jos totaalinen somepaasto kesällä ei ole sinun juttusi, hae inspiraatiota sisältöihin näiltä kansainvälisiltä brändeiltä.

Warby Parker – Aitous, läpinäkyvyys ja dialogi tekemisen keskiössä

Vuonna 2010 perustettu nuorekas silmä- ja aurinkolaseja suunnitteleva yritys antaa tiiminsä rennon fiiliksen näkyä ja kuulua sosiaalisen median kanavissaan. Aitous, läpinäkyvyys ja dialogi asiakkaiden kanssa ovat Warby Parkerin some-kanavien ytimessä.

Warby Parkerin asiakaspalveluhenkisyys on huippuluokkaansa eritoten Twitterissä. Keskiviikkoisin Snapchatissä kurkataan Warby Parkerin salaiseen huoneeseen, jonka oven takaa paljastuu vaihtuva haastateltava. Some-kanavien kautta tuleviin asiakkaiden kysymyksiin on ollut vastaamassa muun muassa yrityksen perustaja Dave Gilboa. Snapchatissä ja Instagram Storiesissa asiakkaita sitoutetaan tarjoamalla myös eksklusiivista sisältöä, kuten kurkistuksia kulissien taakse niin toimiston arkeen kuin mainoskuvauksiinkin. Lanseerasipa Warby Parker snapchattaajille oman limited edition -mallistonsakin viime syksyllä.

Löydä Warby Parker…

Two Thirds – Vahva visuaalinen taitaja

Espanjalainen lifestyle-brändi Two Thirds osaa ottaa visuaalisuudellaan haltuun erityisesti Instagramin ja Pinterestin. Kummassakin kanavassa profiilit on rakennettu huolellisesti samaa seesteistä visuaalista ilmettä noudattaen. Keskiössä ei ole tuote, vaan se, mitä tuote ja brändi edustavat kuluttajalle. Sosiaalisen median kanavat ilmentävät kautta linjan brändin fiilistä. Visuaalisesti ne vastaavat täydellisesti yrityksen missiota: suojella merten hyvinvointia tekemällä ympäristön kannalta kestäviä tuotteita. Brändi julistaa olevansa niille, jotka arvostavat meriä ja kokevat meren elintärkeäksi osaksi elämäänsä esim. surffaamisen kautta. “[Ocean] It is what makes us who we are and what gives us so much joy. #weareocean” Two Thirds on malliesimerkki siitä, miten sosiaalinen media valjastetaan tärkeäksi osaksi brändityötä.

Ihastu Two Thirdsiin:

WeWork & #DogsofWeWork – Voiko nerokkaampaa hashtagia olla?

Ympäri maailmaa jaettuja työtiloja tarjoava WeWork paitsi jakaa upeita kuvia omista tiloistaan, osallistaa myös asiakkaitaan jakamaan kuvia nerokkaalla hashtagilla #DogsofWeWork. Kukapa ei ottaisi kuvia suloisista toimistokoirista? Samalla WeWorkin työtilat ja ennen kaikkea yhteisö tulevat kaikille tutuksi.

Hullaannu WeWorkista (WeWorkin koirista)

Kurkkaa lisäksi:

Netflix Nordic
Netflix tietää, mikä omaan kohdeyleisöön puree – no tietenkin hulvattomat videopätkät suosituista Netflixissä parhaillaan pyörivistä sarjoista!

Oreo
Somen klassikkotaitajan Oreon luovia ja taidokkaasti toteutettuja sisältöjä ja kielenkäyttöä voi vain ihailla.

Tentsile
Puuhun kiinnitettäviä telttoja valmistavan Tentsilen kuvat ovat niin upeita, että tekee mieli lähteä saman tien telttailemaan!

Mundane Matters
Kekseliästä ruokataidetta eettisemmän kuluttamisen puolesta.

NASA
NASA on varmasti yksi kiinnostavimmista organisaatioista, joiden kulisseihin kuka vain olisi kiinnostunut kurkkaamaan. Instagram Storiesin viime elokuisen lanseerauksen jälkeen Nasa onkin tarjoillut säännöllisesti behind the scenes -materiaalia.

Emilia Vuokko

Emilia Vuokko

Emilia on Dagmarin Content Planner, joka inspiroituu kauniista kuvista ja oivaltavasta sisällöstä. Sosiaalisessa mediassa ja markkinoinnissa kiehtoo hektisyys – uutta pitää oppia ja itseä saa haastaa jatkuvasti. Juuri nyt innostusta aiheuttaa erityisesti Snapchat. Vapaa-ajalla sydäntä lähellä on valokuvaus ja maaseudun rauha.

Lisää aiheesta