WebinaaritDagmar 01.03.2020

Webinaarit 2020

Dagmarin asiantuntijat puhuvat eri aiheista Dagmarin werbinaareissa (v. 2020)

Näin puhut 2020-luvun kuluttajalle

Näin puhut 2020-luvun kuluttajalle

Millainen on uuden vuosikymmenen kuluttajan mielenmaisema? Miten eri toimialojen yritykset ovat tarttuneet trendeihin? Esimerkkejä luvassa!
Näihin ja moniin muihin kysymyksiin 2020-luvun kuluttajaa ympäröivästä maailmasta haettiin vastaukset Dagmarin kattavalla trendikatsauksella.
Tervetuloa saamaan ensikosketus uuden vuosikymmenen alun suurimpiin trendeihin eli tarjonnan tulvaan, itseen keskittymiseen ja arvopuheeseen. Saat myös työkaluja siihen, miten minkä tahansa alan toimija voi tarttua aikamme ilmiöihin oikealla tavalla.
Tietoiskun asiantuntija: Salla Lukkari – Research Planner

Post-cookie-tulevaisuus? Taustat muutoksen takana

Post-cookie-tulevaisuus? Taustat muutoksen takana

Google kohahdutti alkuvuodesta markkinointimaailmaa aikeella poistaa kolmannen osapuolen evästeet kahden vuoden sisällä. Tämä ei kuitenkaan ole ainoa evästeitä koskeva muutos, vaan paljon on tapahtunut jo vuodesta 2017 lähtien.
Kuuntele asiantuntijamme kertomana mitkä ovat evästetekemisen merkittävimmät muutokset ja juurisyyt niiden takana.
Tietoiskun asiantuntija: Olli Valtanen – Digital Solutions Specialist

Organisaation kyvykkyydet ja valmiudet algoritmiseen markkinointiin

Organisaation kyvykkyydet ja valmiudet algoritmiseen markkinointiin

Kuljemme kohti algoritmista markkinointia, jossa luovutamme yhä enemmän valtaa operatiivisista päätöksistä algoritmeille samalla kun itse siirrymme taustalle strategisempiin tehtäviin. Täydelliseen tekoälyjen ohjaamaan tulevaisuuteen on kuitenkin vielä vuosien kehitystyö, mutta millaisia askelia tulevaisuutta kohti kuljetaan? Millä maturiteetin tasolla oma yrityksesi on nyt? Entä huomenna?
Tule kulkemaan asiantuntijamme kanssa algoritmisia portaita.
Tietoiskun asiantuntija: Jussi Kämäräinen – Digital Strategist

Kohti personoitua ja monikanavaista markkinointia

Kohti personoitua ja monikanavaista markkinointia

Löytyykö organisaatiostanne pidemmän aikavälin suunnitelma personoidun ja monikanavaisen markkinoinnin rakentamiselle? Ohjaako asiakasdata markkinointitoimenpiteitä? Mm. yllä olevat kysymykset askarruttavat asiakkaitamme.
Tule mukaan kuulemaan, miten starttaat matkan kohti personoitua ja monikanavaista markkinointia, jotta matka olisi jo käynnissä, kun elämä taas normalisoituu.
Tietoiskun asiantuntija: Emma Lehtovaara – Digital Transformation Lead

Tekoäly ja koneoppiminen <3 markkinointi

Tekoäly ja koneoppiminen <3 markkinointi

Tekoäly ja koneoppiminen ovat jokaisen liiketoiminnan hyödynnettävissä jo nyt. Täyden hyödyn saaminen edellyttää osaamista, räätälöityä soveltamista ja ymmärrystä menetelmien kapasiteetista. Poimi asiantuntijoidemme näkemykset ja kokemukset siitä, miten tekoälyä ja koneoppimista hyödynnetään liiketoiminnan ja työn tehostamiseksi markkinoinnin kontekstissa.
Tietoiskun asiantuntijat: Ilkka Särkiö – Data Scientist ja Ilari Vähä-Pietilä – Data Scientist

Kasva asiakaspolkutyön ammattilaiseksi: asiakaspolut markkinointiviestinnässä

Kasva asiakaspolkutyön ammattilaiseksi: asiakaspolut markkinointiviestinnässä

Takeaway: Markkinointipäällikön asiakaspolkujen checklist
Asiakaskokemus muodostuu kaikista niistä kohtaamispisteistä, jotka sijaitsevat asiakaspolun eri vaiheissa. Siksi asiakaspolkujen tunnistaminen ja kuvaaminen ovat avainasemassa markkinoinnin vaikuttavuuden ja myynnin kasvattamisessa.
Osallistu asiantuntijaoppaamme johdolla oppiretkelle asiakaspolkujen maailmaan.
Tietoiskun asiantuntija: Heini Nuutinen – Digital Strategist

Tiedolla johdettu innovointi

Tiedolla johdettu innovointi

Tiedosta ponnistavat innovaatiot asettuvat paalupaikalle kaupallisessa menestyskisassa. Hyödynnä asiantuntijamme vinkit, kuinka luot innovoinnin taustalle tukevan perustan.
Tietoiskun asiantuntija: Kirsi Laakso – Customer Insight Director

Kehittynyt asiakasanalytiikka – tehoja ja ymmärrystä markkinointiin

Kehittynyt asiakasanalytiikka – tehoja ja ymmärrystä markkinointiin

Asiakastiedon hyödyntäminen markkinoinnissa on noussut yhä suurempaan rooliin myynnin ja markkinoinnin yhteisenä työkaluna kohti parempaa tulosta ja asiakaskokemusta.
Kuuntele tietoisku kehittyneistä tavoista hyödyntää asiakaskantadataa. Mukana case-esimerkkejä eri lähestymistavoista ja ratkaisuista myynnissä ja markkinoinnissa.
Tietoiskun asiantuntijat: Ilkka Särkiö – Data Scientist ja Ilari Vähä-Pietilä – Data Scientist

Markkinoinnin automaation hoitomallit asiakasviestinnän tueksi poikkeustilanteeseen ja siitä normaaliin siirryttäessä

Markkinoinnin automaation hoitomallit asiakasviestinnän tueksi poikkeustilanteeseen ja siitä normaaliin siirryttäessä

Kun lähestulkoon kaikki kanssakäyminen asiakkaiden kanssa siirtyy poikkeusolojen myötä digitaalisiin kanaviin, on tärkeää varmistaa, että meillä on työkalut, kyvykkyys ja suunnitelma aktiiviseen asiakasyhteydenpitoon ja tärkeistä asioista tiedottamiseen.
Tietoiskun asiantuntija: Emma Lehtovaara – Digital Transformation Lead

Sisältöstrategia & ketterät sisällöt: kiperät kysymykset nyt

Sisältöstrategia & ketterät sisällöt: kiperät kysymykset nyt

Kuuntele kokeneen asiantuntijamme selkeät vastaukset kiperiin sisältökysymyksiin. Löydä suuntaviivat omien sisältölinjaustesi tai ketterien sisältöjesi suunnitteluun.
Tietoiskun asiantuntija: Julia Isoniemi – Lead Strategist, Data Driven Content

Miten hakudataa voi hyödyntää sisällöntuotannossa sytykkeenä?

Miten hakudataa voi hyödyntää sisällöntuotannossa sytykkeenä?

Data on mitä parhainta polttoainetta vaikuttavalle sisällöntuotannolle. Nappaa asiantuntijoittemme tiivis näkemyspaketti, miten dataa ja luovuutta yhdistetään tehokkaasti. Mukana case-esimerkkejä.
Tietoiskun asiantuntijat: Veera Sydänmaanlakka – Creative Strategist ja Henri Kangassalo – Head of SEO