Uutiset

12.04.2017

Tekoäly veti markkinointivaikuttajia Kiasmaan

Dagmarin Rethinking Marketing -seminaarin teemana oli tänä vuonna "Creativity meets content meets technology". Kiasman auditorion täyttäneessä tilaisuudessa luotiin muun muassa kiinnostava katsaus tekoälyn hyödyntämiseen markkinoinnissa nyt ja lähitulevaisuudessa. Aiheesta puhuivat Dagmar Driven Krista Elopuro ja Mikko Koski sekä Berliinistä saapunut Sebastian Küpers, joka vetää Publicis Pixelparkissa Data Science -tiimiä.
12.04.2017

Apetit ottaa tubettajamarkkinoinnin haltuun

Kasvistalo Apetit on solminut yhteistyösopimuksen nousevan YouTube-kanavan, PS Olen vegaanin, kanssa. Rennolla otteella vegaaniudesta puhuvat Minni ja Paju toteuttavat Apetitin tuotteita hyödyntäviä reseptisisältöjä ja kertovat eri foorumeilla pakastekasvisten mahdollisuuksista vegaanin ruokavalion osana.
12.04.2017

Kevään kisakausi on täydessä vauhdissa

Tuloksellisinta markkinointia arvioiva AdProfit julkaisi shortlistansa, Grand One palkitsi digitaalisen median parhaimmistoa ja kansainvälinen Festival of Media valitsi tämän vuoden finalistit. Asiakastiimimme pärjäsivät kaikissa hienosti.
29.03.2017

Tehot irti Instagramista – Näin viet tekemisen uudelle tasolle

Instagram on yksi nopeimmin kasvaneista sosiaalisen median alustoista. Palvelulla on maailmanlaajuisesti kuukausittain yli 100 miljoonaa käyttäjää, Suomessakin reilusti yli miljoona*. Instagram osoitti jo aikoja sitten vahvan potentiaalinsa brändimarkkinoinnin kanavana. Mutta kun palvelu otti käyttöönsä uutissyötteen algoritmin Facebookin tapaan, ei jokaisen seuraajan feedissä näkyminen olekaan enää itsestäänselvyys. Kilpailu Instagram-yleisöistä on kovaa. Seuraavassa käyn läpi viisi tapaa, joilla voit viedä Instagram-tekemisen uudelle tasolle.
29.03.2017

Instrumentarium lanseerasi Suomen ensimmäisen Someoptikon

Instrumentarium avasi uuden palvelukanavan, jossa asiantuntijat vastaavat näkemiseen liittyviin kysymyksiin videoilla ja Facebook-klinikalla. Someoptikko palvelee siellä missä asiakkaat ovat.
29.03.2017

Grand One 2017: Dagmarin asiakastiimeille 10 finaalipaikka

Grand One -kisan finalistit julkistettiin perjantaina 24.3. Suomen parhaita digitaalisen median töitä arvioivaan kilpailuun ilmoitti tänä vuonna ennätysmäärä eli 105 yritystä yhteensä 257 työtä. Finnairille ja Finavialle suunniteltu Match Made in HEL – The Runway nousi finalistien kärkijoukkoon, loistavia tuloksia tuottanut konsepti sai kolme finaalipaikkaa. Mediatoimistoista Dagmar pärjäsi parhaiten: asiakastiimiemme työt keräsivät yhteensä 10 finaalipaikkaa.
29.03.2017

Kuinka kulkea osaamisen kärjessä myös huomenna?

Tietojen ja taitojen kehittämisessä pelkkä systemaattisuus ei enää riitä; huipulle pääsy ja etenkin siellä pysyminen vaativat tulevaisuuden jatkuvaa ennakointia. Miten Dagmar on onnistunut pysymään ykkösosaajana vuodesta toiseen?
16.03.2017

Suffelimpia päiviä: ansaittua näkyvyyttä hyvillä teoilla

Suffeli yllätti somessa pieleen mennyttä päivää harmitelleet makealla Suffeli-paketilla ja generoi runsaasti aitoa ansaittua näkyvyyttä.
16.03.2017

Facebook ryhtyy kirittämään rekrymedioita

Facebook laajensi reviiriään rekrytointibisnekseen ja julkisti helmikuussa uuden työnhakupalvelun. Yritykset voivat tehdä työpaikkailmoituksia omille yrityssivuilleen, seurata hakemuksia ja kommunikoida suoraan ehdokkaiden kanssa Facebookissa. Palvelu on tällä hetkellä käytössä vasta USA:ssa ja Kanadassa, mutta todennäköisesti se avautuu myöhemmin Euroopassa. Jos uusi ominaisuus tulee Suomen markkinoille, se kilpailee rekrytointikanavana LinkedInin kanssa ja muodostaa selkeän uhkan myös Oikotien kaltaisille rekrytointisivustoille.
09.03.2017

Kasvuhattu päähän markkinoinnin johtamisessa

Markkinointiviestinnän sisällön johtaminen vaatii omanlaista sytykettä, samoin investointien johtaminen. Reaaliaikainen markkinointi on oma taiteenlajinsa. Millä kysymyksillä, työkaluilla ja näkökulmilla menestyt johtamisessa parhaiten? Pohdin näitä Asiakkuusmarkkinoinnin vuoden 2017 vuosikirjan jutussani.