Uutiset

16.02.2017

Miten valjastat Seurapiiriperhosen ja Keskiverto-Kasperin brändivetureiksi eli vaikuttajamarkkinoinnin lyhyt oppimäärä

Vaikuttajamarkkinointi on yksi vuoden puhutuimmista ilmiöistä, mutta mitä sillä oikeastaan tarkoitetaan? Onko se jotain kokonaan uutta vai uusi upea nimi jo olemassa olevalle? Mitä on vaikuttaminen ja ketä voi tituleerata vaikuttajaksi?
16.02.2017

Vaikuttajamarkkinoinnilla vastauksia nuorille naisille

Vuonna 2016 Mehiläinen halusi nostaa nuoret naiset markkinointiviestintänsä keskiöön. Tavoitteena oli kasvattaa tunnettuutta ja markkinaosuutta 18–24-vuotiaiden naisten keskuudessa nostamalla puheenaiheiksi tärkeitä terveysteemoja sekä rohkaisemalla itsensä hyväksymiseen ja itsestä huolehtimiseen niin fyysisesti kuin psyykkisestikin. Tehtävään kutsuttiin mukaan liuta kohderyhmän suosikkibloggajia ja -vloggaajia.
16.02.2017

Puhutteleva ja systemaattisesti rakennettu sisältö teki Matkamessuista kiinnostavamman

Dagmar Stories kehitti yhteistyössä Matkamessujen kanssa pitkäjänteisen some- ja sisältökonseptin nostamaan kävijämääriä.
02.02.2017

Mistä on hyvät kampanjat tehty?

Effie-tuomarointi antoi mainion mahdollisuuden puntaroida, miksi toiset kampanjat onnistuvat muita paremmin kasvattamaan myyntiä, kategoriaa, tunnettuutta ja brändiarvoa. Mitä aineksia kuuluu onnistuneen kampanjan reseptiin? Mitä voimme oppia muilta?
02.02.2017

Mediamarkkinatrendit 2017

Tammikuisen uutismaailman rinnakkaistodellisuuden rikkoi tällä viikolla Kantar TNS:n positiiviset uutiset kotimaisten mediamarkkinoiden investointien elpymisestä. Pitkästä aikaa mediamarkkinat pinnistivät virallisessa mittauksessa lähes prosentin nousuun (+0,9 %) valaen uskoa vuoteen 2017.
02.02.2017

Kaikilla on dataa. Menestyjillä se on premiumia.

Olemme keränneet asiakkaittemme kanssa kokemuksia sadoista tiedolla johtamiseen liittyvistä projekteista. Tiedolla johtaminen on monen yrityksen kehityshankkeena, joten kokosimme yhteenvedon niiden opetuksista.
27.01.2017

Miljoonat onnittelut kaikille Effie 2016 -voittajille

Valio nappasi Grand Effie -palkinnon hienolla kunnianosoituksellaan Lemmy Kilmisterille. Voittanut työ on loistava osoitus markkinoivan yrityksen rohkeudesta tehdä poikkeavaa, reagoivaa ja vaikuttavaa, huippuyleisöt keräävää sisältömarkkinointia.
19.01.2017

Tekoälyteknologia on neukkarinne pöydällä

Tekoälystä puhuttaessa vuosi 2016 muistetaan erityisesti Googlen AlphaGo-tietokoneohjelmasta. Se kykeni ensimmäisenä voittamaan ihmisen Go-lautapelissä. Paljon palstatilaa ovat saaneet myös itseajavat autot, chatbotit ja robotiikkaan liittyvä keskustelu. Hypestä ollaan siis siirtymässä kovaa vauhtia konkretiaan. Pöhinän keskellä yksi iso muutos on jäänyt vähälle huomiolle: tekoälyteknologiaa on ryhdytty avaamaan kaikkien vapaaseen käyttöön. Muutos merkitsee järisyttäviä mahdollisuuksia pienillekin yrityksille, millä tahansa toimialalla.
19.01.2017

Dagmar aloitti yhteistyön Ping Helsingin kanssa

Dagmar Stories on solminut yhteistyösopimuksen Ping Helsinki -vaikuttajamarkkinointihubin kanssa. Vaikuttajamarkkinoinnin kenttää ja yhteistyötä kehittävä Ping Helsinki edustaa sekä bloggaajia että tubettajia. Vaikuttajamarkkinoinnin rooli osana sisältömarkkinointia on merkittävä ja kasvaa edelleen.
17.01.2017

Diilaako joku dataasi? Miten ja kenelle?

Ohjelmallisen ostamisen ja datan käytön läpinäkyvyys nousivat viime vuonna kuumaksi teemaksi Yhdysvalloissa. Oma data on markkinoijalle kallisarvoista pääomaa – siksi keskustelu sen arvosta ja suojaamisesta on aiheellista myös Suomessa. Monet markkinointipäättäjät ovatkin viime aikoina ottaneet yhteyttä ja kyselleet datan hyödyntämisen eri tavoista. Kokosimme yhteenvedon toimintamalleista ja neuvoja niiden arviointiin.