Uutiset

19.01.2017

Tekoälyteknologia on neukkarinne pöydällä

Tekoälystä puhuttaessa vuosi 2016 muistetaan erityisesti Googlen AlphaGo-tietokoneohjelmasta. Se kykeni ensimmäisenä voittamaan ihmisen Go-lautapelissä. Paljon palstatilaa ovat saaneet myös itseajavat autot, chatbotit ja robotiikkaan liittyvä keskustelu. Hypestä ollaan siis siirtymässä kovaa vauhtia konkretiaan. Pöhinän keskellä yksi iso muutos on jäänyt vähälle huomiolle: tekoälyteknologiaa on ryhdytty avaamaan kaikkien vapaaseen käyttöön. Muutos merkitsee järisyttäviä mahdollisuuksia pienillekin yrityksille, millä tahansa toimialalla.
19.01.2017

Dagmar aloitti yhteistyön Ping Helsingin kanssa

Dagmar Stories on solminut yhteistyösopimuksen Ping Helsinki -vaikuttajamarkkinointihubin kanssa. Vaikuttajamarkkinoinnin kenttää ja yhteistyötä kehittävä Ping Helsinki edustaa sekä bloggaajia että tubettajia. Vaikuttajamarkkinoinnin rooli osana sisältömarkkinointia on merkittävä ja kasvaa edelleen.
17.01.2017

Diilaako joku dataasi? Miten ja kenelle?

Ohjelmallisen ostamisen ja datan käytön läpinäkyvyys nousivat viime vuonna kuumaksi teemaksi Yhdysvalloissa. Oma data on markkinoijalle kallisarvoista pääomaa – siksi keskustelu sen arvosta ja suojaamisesta on aiheellista myös Suomessa. Monet markkinointipäättäjät ovatkin viime aikoina ottaneet yhteyttä ja kyselleet datan hyödyntämisen eri tavoista. Kokosimme yhteenvedon toimintamalleista ja neuvoja niiden arviointiin.
04.01.2017

Uuden oppimista vuonna 2017

Valitsimme yhdeksi vuoden 2017 pääteemaksi markkinoinnin osaamisen kehittämisen. Rakensimme uusia koulutuspalveluja, joissa keskitymme erityisesti digitaalisen ja tiedolla johdetun markkinoinnin osaamisen parantamiseen. Toivottavasti nämä aiheet ovat vahvasti sinunkin tavoitelistasi kärjessä. Tutustu koulutustarjontaamme ja tule mukaan yhteiseen opintovuoteen.
08.12.2016

SOME-trendit 2017

Facebookin ja Snapchatin kamppailu, livevideo, chatbotit, some-detox… Seuraavassa alan julkaisuja kahlaamalla ja kollegoja haastattelemalla kerätty kooste ensi vuoden kuumimmista somejutuista.
08.12.2016

Verkkopalvelu-uudistus ja markkinoinnin automaation hyödyntäminen B2B-markkinoinnissa

Olen viime kuukausina ollut mukana kiinnostavassa hankkeessa, jossa uudistetaan B2B-yrityksen verkkopalvelu sekä otetaan käyttöön uusi markkinointiautomaatiojärjestelmä. Samalla uudistetaan toimintamalleja niin uusasiakashankinnassa kuin nykyasiakkaiden hoidossa. Jaan nyt blogisarjan muodossa kokemuksia ja ajatuksia matkan varrelta. Hanke on yhä käynnissä, joten keskityn seuraavassa hankkeen alkuun ja taustatyöhön.
08.12.2016

Hyödynnätkö hakukonemarkkinoinnin synergiaedut?

Hakukoneoptimointi ja erityisesti hakukonemainonta ovat vakiinnuttaneet asemiaan osana yritysten kokonaisvaltaista ja monikanavaista digitaalista markkinointia. Vaikka hakukoneen merkitys osana verkkosivuston menestystä on tiedostettu, näiden kahden osa-alueen synergiaedut jäävät usein liian vähälle huomiolle.
08.12.2016

Liikkuvan kuvan inspiroivat muodot koukuttavat somessa 2017

Forbes ennusti inspiroivan ja mielikuvituksellisen, jopa hieman ’taiteellisen’ sisällön olevan yksi potentiaalisimpia menestyssisältöjä somessa vuonna 2017. Ja mikäs sen parempi tapa luoda tällaista sisältöä kuin liikkuva kuva. Jos budjetti ei riitä Burberryn elokuvatrailereiden tai Helenin hauskan sketsisarjan kaltaisiin tuotantoihin, ei hätää, uusien tekniikoiden ja sovellusten avulla kuviin saa loihdittua liikettä varsin ketterästi. Nämä lyhyet kevytvideot toimivat erityisesti Instagramissa, jossa ne vetävät katseita still-kuvaa tehokkaammin.
08.12.2016

Facebookin luotettavuus koetuksella?

Virheitä mainonnan mittareissa, valheellisen tiedot levitys – Facebook on viime aikoina vilahdellut otsikoissa.
29.11.2016

Dagmar piirsi suomalaisen trendikartan

Globaalit megatrendit vaikuttavat kaikkialla, mutta ne rantautuvat eri maihin eri tahdissa. Dagmar Drive räätälöi globaaleista megatrendeistä Suomi-version ja seuraa jatkossa trendien kehittymistä Suomessa kuukausitasolla.