Uutiset

16.03.2017

Suffelimpia päiviä: ansaittua näkyvyyttä hyvillä teoilla

Suffeli yllätti somessa pieleen mennyttä päivää harmitelleet makealla Suffeli-paketilla ja generoi runsaasti aitoa ansaittua näkyvyyttä.
16.03.2017

Facebook ryhtyy kirittämään rekrymedioita

Facebook laajensi reviiriään rekrytointibisnekseen ja julkisti helmikuussa uuden työnhakupalvelun. Yritykset voivat tehdä työpaikkailmoituksia omille yrityssivuilleen, seurata hakemuksia ja kommunikoida suoraan ehdokkaiden kanssa Facebookissa. Palvelu on tällä hetkellä käytössä vasta USA:ssa ja Kanadassa, mutta todennäköisesti se avautuu myöhemmin Euroopassa. Jos uusi ominaisuus tulee Suomen markkinoille, se kilpailee rekrytointikanavana LinkedInin kanssa ja muodostaa selkeän uhkan myös Oikotien kaltaisille rekrytointisivustoille.
09.03.2017

Kasvuhattu päähän markkinoinnin johtamisessa

Markkinointiviestinnän sisällön johtaminen vaatii omanlaista sytykettä, samoin investointien johtaminen. Reaaliaikainen markkinointi on oma taiteenlajinsa. Millä kysymyksillä, työkaluilla ja näkökulmilla menestyt johtamisessa parhaiten? Pohdin näitä Asiakkuusmarkkinoinnin vuoden 2017 vuosikirjan jutussani.
02.03.2017

Anna de Codorníu juhlii suomalaisia naisia

Sisältömarkkinointiin erikoistunut Dagmar Stories suunnitteli ja tuotti yhteistyössä Altian kanssa Anna de Codorníulle sisältökonseptin, joka nostaa esiin suomalaisten naisten voimaannuttavia tarinoita. Anna. Syy juhlaan -sisältöjä julkaistaan läpi vuoden viinimaa.fi-sivustolla.
02.03.2017

Uusia tapoja katsoa Facebook-videoita

Videoita katsotaan ja jaetaan enemmän kuin koskaan. Facebook on julkistanut useampia uusia päivityksiä, joiden tarkoitus on tehdä videoiden katselusta alustalla sitouttavampaa sekä joustavampaa. Ovatko kaikki muutokset positiivisia, se jää nähtäväksi.
02.03.2017

Poké tuli, Poké meni?

Kerroimme syksyllä, miten heinäkuussa lanseerattu Pokémon GO valtasi Suomen ennennäkemättömällä vauhdilla. Jo tuolloin arvelimme Pokémon GO -innostuksen kohta laantuvan. Nyt kerromme miten kävi.
02.03.2017

Datapesulalla olisi kysyntää

Datapesulassa ei tehdä viherpesun kaltaista kevyttä putsausta. Datapesulassa tehokkaat koneet pyöräyttävät eri lähteistä kasatuista tietomassoista mainion puhdasta ja ehyttä dataa käytettäväksi päätöksenteossa, prosesseissa ja työkaluissa.
16.02.2017

Miten valjastat Seurapiiriperhosen ja Keskiverto-Kasperin brändivetureiksi eli vaikuttajamarkkinoinnin lyhyt oppimäärä

Vaikuttajamarkkinointi on yksi vuoden puhutuimmista ilmiöistä, mutta mitä sillä oikeastaan tarkoitetaan? Onko se jotain kokonaan uutta vai uusi upea nimi jo olemassa olevalle? Mitä on vaikuttaminen ja ketä voi tituleerata vaikuttajaksi?
16.02.2017

Vaikuttajamarkkinoinnilla vastauksia nuorille naisille

Vuonna 2016 Mehiläinen halusi nostaa nuoret naiset markkinointiviestintänsä keskiöön. Tavoitteena oli kasvattaa tunnettuutta ja markkinaosuutta 18–24-vuotiaiden naisten keskuudessa nostamalla puheenaiheiksi tärkeitä terveysteemoja sekä rohkaisemalla itsensä hyväksymiseen ja itsestä huolehtimiseen niin fyysisesti kuin psyykkisestikin. Tehtävään kutsuttiin mukaan liuta kohderyhmän suosikkibloggajia ja -vloggaajia.
16.02.2017

Puhutteleva ja systemaattisesti rakennettu sisältö teki Matkamessuista kiinnostavamman

Dagmar Stories kehitti yhteistyössä Matkamessujen kanssa pitkäjänteisen some- ja sisältökonseptin nostamaan kävijämääriä.