Reaaliaikainen markkinoinnin mittaaminen tehosti SATOn digimarkkinoinnin suunnittelua

Dagmar ja SATO − yksi Suomen suurimmista vuokranantajista − ovat vieneet digitaalisen markkinoinnin mittaamista ja optimointia määrätietoisesti eteenpäin jo vuosien ajan monin eri tavoin. Uusin työkalu on Dagmarin kehittämä kontribuutiomallinnus, jonka avulla digitaalisen markkinoinnin tehokkuutta voidaan optimoida reaaliaikaisesti kanava- ja kampanjatasolla.

Lähtökohta:

Kolmannen osapuolen evästeet poistuvat lopullisesti vuoden 2024 aikana. SATO on aikaisemmin hyödyntänyt digitaalisen markkinoinnin tehokkuuden todentamisessa attribuutiomallinnusta, jossa käytetään näitä eväisteitä. Miten SATO tulevaisuudessa pystyy todentamaan ja optimoimaan digitaalisen markkinoinnin tehokkuutta reaaliaikaisesti ilman kolmannen osapuolen evästeitä?

Ratkaisu:

Hyödynnetään Dagmarin kehittämää kontribuutioalgoritmia ja Datacronin tarjoamaa reaaliaikaista markkinoinnin dataa. Kontribuutiomallinnuksen tulokset viedään joka päivä päivittyvään dashboardiin, josta ne ovat Dagmarin ja SATOn tiimien käytettävissä markkinoinnin jatkuvaan optimointiin.

”Kontribuutiomallinnus mahdollistaa kaikkien digitaalisten markkinointikanavien mittaamisen vertailukelpoisesti. Sen avulla pystymme reagoimaan nopeasti muuttuviin tilanteisiin ja optimoimaan markkinointiamme: näin varmistamme, että uutta vuokrakotia etsivät asukkaat löytävät SATOn kodit mahdollisimman tehokkaasti.”

Laura Laamanen, SATOn markkinointi- ja viestintäjohtaja

Tulokset:

SATO käyttää digitaalisessa markkinoinnissa paljon ohjelmallista ostamista. Ratkaisun avulla kampanjoiden luokittelu uudistettiin SATOn tarpeiden mukaisiin optimointiryhmiin ja markkinointia voidaan nyt optimoida ketterästi viikoittain – jopa kaupunkitasolla.