17.6.2020 | Sisältömarkkinointi

A-Vita Hydra+. Orgaaninen sivustoliikenne kasvuun laadukkaalla ja optimoidulla sisällöllä.

A-Vita Hydra+ on nenän kuivuutta hoitava, kosteuttava sumute. Dagmarin sisältö- ja SEO-asiantuntijat suunnittelivat tuotteelle yhdessä asiakkaan kanssa sisältömarkkinointia, jonka tavoitteena oli kasvattaa kuluttajien tietoisuutta ja ymmärrystä nenän hoidon tärkeydestä. Opastavien artikkelisisältöjen avulla sivustoliikenne saatiin kasvamaan orgaanisesti jopa +255 %. Ja myyntikin kasvoi monikanavaisen kampanjan aikana yli 25 %.

 

 

Nenän limakalvojen kuivumisesta kärsii moni suomalainen, mutta iso osa kuluttajista ei osaa vielä hoitaa vaivaa oikein. Lisäksi nenäsumutteet saattavat arveluttaa, sillä monen päähän on iskostunut, että avaavia nenäsumutteita saa käyttää vain kuuriluontoisesti. A-Vita Hydra+ on sen sijaan jatkuvaan käyttöön soveltuva nenänkostutustuote, joka kosteuttaa ja hoitaa nenän limakalvoja.

Markkinoinnin tavoitteena oli kasvattaa kuluttajien tietoisuutta ja ymmärrystä nenän hoidon tärkeydestä sekä vauhdittaa tämän mainion tuotteen myyntiä. Tiimi totesi, että pelkkä taktinen tv-spotti ei riitä, vaan tavoitteeseen pääsemiseksi tarvitaan kohderyhmää kiinnostavaa, informaatiorikasta sisältöä. Perinteisen tunnettuutta kasvattavan mainonnan rinnalle tuotiin vahvasti sisältömarkkinointi.

Hakudata-analyysin avulla tunnistettiin tärkeimmät hakuteemat eli ongelmat, joihin kuluttajat etsivät ratkaisua. Tämän perusteella A-Vita Hydra+:n sivuille tuotettiin sisältöä, joka käsitteli aihetta laajasti, aiheessa pysyen ja lähdeaineistoa käyttäen.

Sisällön suunnitteli ja toteutti Dagmar Storiesin kokenut journalisti yhdessä Dagmar Driven SEO-asiantuntijan kanssa. Kehitystyössä otettiin heti alusta lähtien huomioon se, että Googlen vaatimukset terveysaiheisen sisällön näyttämiselle ovat nykyisin hyvin tiukat.

Artikkeleita hyödynnettiin myös syksyn monikanavaisessa kampanjalähdössä. Otsikot versioitiin natiiviympäristössä toimiviksi ja artikkeleihin ajettiin liikennettä myös mainonnalla kampanjan aikana.

Sosiaaliseen mediaan luotiin artikkelien pohjalta tiiviit tietopaketit Dagmar Storiesin tiimin kanssa. Facebookin Instant Experience -julkaisumuodolla huomioitiin sosiaaliseen mediaan sopiva, nopetempoinen sisällön kulutustapa: huomio herätettiin videolla ja tieto pureskeltiin interaktiivisiin, entistä nopeammin kulutettaviin 1–5 kohdan tietoiskuihin.

A-Vita Hydra+:n sisällöt tuottivat erinomaiset tulokset. Kaikkein onnistuneimmaksi nousi poskiontelotulehduksen ja flunssan kotihoitoa käsittelevä artikkeli. Se toi viimeisen kuuden kuukauden aikana 40 % kaikesta sivuston orgaanisesta liikenteestä.

Artikkelin löydettävyys useilla keskeisillä hakusanoilla on huipputasolla (1-5). Yleensä terveyteen liittyvät hakusanat ovat terveyssivustojen hallussa, ja on todella harvinaista, että minkään brändin sivusto yltää top-viiteen.

Kokonaisuudessaan, verrattuna edelliseen vuoteen, orgaanisen liikenteen kasvu on ollut +255 %.

Facebook Instant Experience -julkaisujen parissa vietettiin aikaa keskimäärin 15 sekuntia, kun sosiaalisen median sisältöjen parissa viihdytään yleensä noin kaksi sekuntia. Kuluttajat saatiin viettämään brändin parissa aikaa yli seitsemän kertaa enemmän kuin tavallisesti.

Kuluttajat hakevat omaan hyvinvointiinsa tietoa itse aktiivisesti netistä. Tarjoamalla hyödyllistä sisältöä nenäterveyden tunnettuutta kasvatettiin kustannustehokkaasti.

”Olemme erittäin tyytyväisiä Dagmarin kanssa toteutettuun sisältömarkkinointikampanjaan. Meillä on tarve kasvattaa ihmisten tietoisuutta nenävaivoista sekä erottaa A-Vita Hydra+-nenäsumute kilpailijoistaan. Sisältömarkkinointi toimi erinomaisesti. Dagmar toteutti kampanjan erittäin laadukkaasti, ja myynti kasvoi kampanjan aikana yli 25 % viime vuoteen verrattuna.”

Ville Nikkarinen, Marketing Manager, Takeda Oy

 

Lisää caseja