Töitämme 02.02.2021

K-Citymarketin Käsipesulaulu – nopeaa reagointia vastuulliselta toimijalta.

Brändin kehittäminen Markkinoinnin kehittäminen Markkinointiviestintä Brändi Sosiaalinen media Trendit Vaikuttajamarkkinointi Vastuullinen markkinointi

K-Citymarket, hasan & partners ja Dagmar reagoivat nopeasti poikkeukselliseen aikaamme: koronaviruksen leviämisen ehkäisemiseen kehitettiin Käsipesulaulu. Käsien pesuun hauskalla tavalla innostavaa laulua jaettiin audiokanavissa, somessa, vaikuttajayhteistyöllä sekä K-Citymarketin omissa kanavissa. Laulu inspiroi myös opettajat liittymään ilahtuneiden jakelijoiden joukkoon.

Hengitystieinfektioiden välttämisessä käsihygienia on yksi parhaista keinoista. Siksi koronaepidemian aikaan käsienpesu on äärimmäisen tärkeää. Mutta kun tuo pikku puuha tahtoo helposti unohtua niin lapsilta kuin aikuisiltakin. Ja miksi ja milloin ne kädet edes pitäisi pestä?

K-Citymarket, hasan & partners ja Dagmar päättivät reagoida nopeasti tähän asiakkaiden äkillisesti muuttuneen arjen pulmaan. Aiemmin tehty Kalalaulu tiedettiin lasten suosikiksi ja oikeaksi korvamadoksi. Nyt tuo tuttu laulu sanoitettiin uudelleen kertomaan käsienpesun tärkeydestä – ja auttamaan vanhempia ja päiväkoteja innostamaan lapsia käsipyykille.

K-Citymarket haluaa olla vastuullinen toimija, joten Käsipesulaulu tuki hyvin tätä tavoitetta.

Vaikuttajayhteistyö innosti jakamaan tärkeää viestiä somessa

K-Citymarketin Käsipesulaululla haluttiin tavoittaa lapset, nuoret sekä heidän vanhempansa positiivisuuden ja hyvän mielen kautta. Laulun animointiin lisättiin oikeat lapsen kädet kohdistamaan viestiä ja tehostamaan käsienpesun tärkeyttä.

Käsipesulaulua lähdettiin levittämään ensin Spotifyn ja TikTokissa startanneen vaikuttajahaasteen avulla. Vaikuttajayhteistyöhön valikoituivat Ilona Ylikorpi, Jennysvoices, Niko ja Santtu sekä Joona Hellman. Myöhemmin laulua levitettiin muissa somekanavissa, kuten Instagramissa, YouTubessa ja Snapchatissä, jotka tavoittavat tehokkaasti nuoria.

Kokopitkä Käsipesulaulu oli nähtävissä YouTubessa sekä K-Citymarketin omissa kanavissa.

Kampanja pyöri koko huhtikuun ajan.

Käsipesulaulu inspiroi koulujen virtuaalista opetusta

Tutun laulun muotoon puettu tärkeä viesti sai todella hyvän vastaanoton. Jopa niin, että opettajat antoivat Käsipesulaulun oppilailleen koulutehtäväksi. Oppilaat saivat opetella käsien pesua hauskan videon avulla ja kirjoittaa laulun sanat tietokoneella tai käsin vihkoon.

Facebookissa kommentointi oli vilkasta ja Käsipesulaulua jaettiin laajasti somessa.

Tiktokissa aktivoiduttiin tekemään yli tuhat omaa videota käsienpesulaulun päälle vaikuttajien inspiroimana.

”Halusimme tuoda kampanjalla positiivista fiilistä haastavan tilanteen keskelle. Päätimme hyödyntää tuttuja ja pidettyjä kalahahmoja ja kalalaulua. TikTokin osalta yllätti, miten hyvin haaste otettiin vastaan, ja viesti lähti leviämään. Kampanjasta on tullut runsaasti positiivisia asiakaspalautteita.”

Wahlfors Henrik, Markkinointipäällikkö, K-Citymarket