Kontribuutiomallinnus
Kontribuutiomallinnusksella saat holistisen näkymän digimarkkinointinne vaikuttavuudesta konversioihin tai myynteihin. Mallinnus yhteismitallistaa kaikki digitaaliset markkinointikanavanne.
Evästeetön mittaaminen
Dagmar Driven kontribuutiomallinnus antaa aidosti reaaliaikaista tietoa digitaalisen markkinoin tehokkuudesta ja sen muutoksista – jopa kampanjatasolla. Sen avulla markkinointianne voidaan optimoida kaikissa digitaalisissa kanavissa. Mallinnus kasvattaa ymmärrystä sekä markkinoinnin vaikuttavuudesta että baselinen vaikutuksesta konversioihin.
Mikä on kontribuutiomallinnus?
Kontribuutiomallinnuksella voidaan mitata digimarkkinoinnin tehokkuutta GDPR-turvallisesti, ilman kolmannen osapuolen evästeitä. Sitä eivät rajoita muutkaan datan keruuseen vaikuttavat yksityisyyssuojan lakimuutokset. Mallinnus avaa uusia mahdollisuuksia: tulevaisuudessa markkinointia voidaan ostaa automaattisesti mallinnuksen tulosten pohjalta.
Katso webinaaritallenne Kontribuutiomallinnuksesta (kesto 25 min).
Kontribuutiomallinnus markkinoinnin mittaamisen muutoksessa, Dagmar webinaarit 2022 from Dagmar Stories on Vimeo.
Miksi mitata digitaalista markkinointia kontribuutiomallinnuksen avulla?
Kontribuutiomallinnuksella saat holistisen näkymän digimarkkinoin vaikuttavuudesta konversioihin tai myynteihin. Mallinnus yhteismitallistaa kaikki digitaaliset markkinointikanavat.
- Yksittäisten kanavien tulosten tarkastelu ei luo aitoa kokonaisnäkymää konversioihin tai myyntiin vaikuttavista tekijöistä.
- Verkkosivustojen analytiikkatyökalut kirjaavat konversiot/myynnit liikenteen lähteen mukaan ”last click”-mallilla, jolloin tapahtumat ennen viimeistä klikkiä jäävät huomioimatta.
Voit kasvattaa digimarkkinoinnin tehokkuutta päivittäin kampanjakohtaisesti läpi kaikkien digimarkkinoinnin kanavien.
- Tulokset saadaan välittömästi jo kampanjoinnin aikana, useiden kuukausien odottamisen ja datan keräämisen sijaan.
Kontribuutiomallinnus huomioi kaikki digimarkkinoinnin (=onlinekanavien) toimenpiteet, niin jatkuvan tekemisen kuin kampanjalähdöt, niin taktiset kuin brändilliset kampanjat.
- Monimediakampanjat ja kanavien allokointi voidaan optimoida nopeatempoisesti, jatkuvasti päivittyvien tulosten perusteella.

Mitä kontribuutiomallinnus tarjoaa vs. kilpailevat ratkaisut markkinalla?

Miten saan käyttööni kontribuutiomallinnuksen?
Helposti, otat vain yhteyttä. Yksinkertaisimmillaan käyttöönotto tapahtuu siten, että annat meille oikeudet digimarkkinoinnin järjestelmiin (digimarkkinoinnin kontaktit ja investoinnit sekä konversiot) ja me toimitamme työkalun sinulle avaimet käteen -periaatteella.
Ota yhteyttä! Ilkka Keskiväli, Director, Advanced Analytics, ilkka.keskivali@dagmar.fi
Tuotamme näkemystä jokapäiväiseen markkinoinnin päätöksentekoon kehittyneen analytiikan ja reaaliaikaisen datan avulla.