Bauer Media näki oman tulevaisuutensa metaversumissa

Huominen tuotiin tähän päivään tulevaisuusajattelun työkaluilla
Metaversumin kaltaisten abstraktien aiheiden käsittely voi olla toisinaan haastavaa. Vaikka onkin hienoa inspiroida ja inspiroitua tulevasta, on äärimmäisen tärkeää, että työstä jää käteen myös jotain konkreettista.
Tulevaisuusajattelu tarjoaa oivia työkaluja osallistaa ihmisiä niin tulevaisuuden maalailuun kuin tuomaan huomista tähän päivään konkretian tasolla. Vaikka kukaan ei pysty ennustamaan tulevaisuutta, kuten viime vuosien tapahtumat ovat osoittaneet, erilaisiin skenaarioihin voi valmistautua. Siksi jokaisen yrityksen kannattaa ottaa käyttöön tulevaisuusajattelun työkaluja.
Työpajoissa opittiin tulevaisuusajattelun tekniikkaa ja näkemään omia kehityspolkuja
Dagmarin metaversumiin ja tulevaisuusajatteluun perehtyneet asiantuntijat rakensivat Bauer Medialle työpajakokonaisuuden, jolla oli kaksi päätavoitetta:
1. Lisätä ymmärrystä mahdollisuuksista, joita metaversumi tarjoaa markkinoijille.
”Työpaja auttoi hahmottamaan metaversumia aiempaa konkreettisemmin, se antoi työkaluja tuoda absraktia aihetta lähemmäs arkea ja jäsentämään kaukaiselta tuntuvaa tulevaisuutta lähemmäs nykyhetkeä.”
Riikka Reunanen, kehitysjohtaja, Bauer Media
2. Oppia tulevaisuustyöskentelyn perusteet, joilla mm. metaversumin mahdollisuuksia on helpompi tunnistaa ja viedä käytäntöön.
”Työpaja auttoi tulevaisuusajattelun ymmärtämisessä, se auttoi miettimään omia resursseja ja tulevaisuuden tarpeita.”
Riikka Reunanen, kehitysjohtaja, Bauer Media
”Dagmar toteutti kokonaisuuden ammattimaisesti, innostavasti ja räätälöidysti juuri Bauer Median tarpeeseen. Yhteisestä taustasta oli selkeää hyötyä, pääsimme heti asian ytimeen ja saimme ajan hyötykäyttöön.”
Riikka Reunanen, kehitysjohtaja, Bauer Media
Palautetta työpajaosallistujilta:
” Innostava kokonaisuus, hyvällä rytmillä ja osaavasti johdettu. Metaversumia käsiteltiin realistisesti, ilman turhaa hypeä. Työpajaosuus toimi hyvin. Erityiskiitos uusien työkalujen mukaan ottamisesta.”
” Kiitos! Todella hyvin vedetty workshop, joka laajensi näkemystä sekä antoi uusia ideoita aiheen ympärille.”
” Erinomainen päivä, olisi varmasti voitu jatkaa keskustelua vielä pitkään.”
” Teoria ja tekeminen hyvässä balanssissa.”
Kiinnostuitko? Lue metaversumista lisää lataamalla Dagmarin metaversumiopas täältä.
Tästä blogijutusta saat lisää oppeja tulevaisuusajattelusta ja vinkkejä, miten saat työpajoista mahdollisimman paljon irti:
Metaversumi-työpaja – kuinka viidelle huippubrändille luotiin metaversumista 170 kehitysideaa, 15 tulevaisuustiekarttaa ja kaksi hissipuhetta
Haluatko toteuttaa vastaavan työpaja oman yrityksesi kanssa? Ota rohkeasti yhteyttä Dagmarin Digital transformation & metaverse Lead Strategistiin Villeen: ville.fredrikson@dagmar.fi

Ville on digimarkkinoinnin moniosaaja, joka auttaa asiakkaitaan menestymään markkinoinnin murroksessa. Ville on myös web3-maailman innokas opiskelija, kiinnostuksen kohteena erityisesti web3:n vaikutukset markkinointiin. Vapaa-ajallaan hän palloilee, pyöräilee, lukee ja viettää aikaa perheensä kanssa.