Töitämme 29.05.2019

Helen – Banner AI -optimointityökalulla järeää tekoälytehoa sähkönmyyntiin

Markkinoinnin tuloksellisuus Tiedolla johtaminen Digitaalinen markkinointi Kasvumarkkinointi Luovat sisällöt Markkinoinnin tehostaminen Markkinointiteknologiat Luovat sisällöt Tekoäly Verkkokauppa

Dagmarin perustama RADLY-tekoälylaboratorio kehitti Banner AI -optimointityökalun. Uutta, tekoälypohjaista työkalua pilotoitiin yhdessä Helenin kanssa loistavin tuloksin: klikkimäärät kasvoivat jopa 30 %, ostoputkeen saatiin lisää vilskettä ja aikaa säästyi vaativampiin tehtäviin.

Ylivoimainen yhtälö toteuttaa ihmisvoimin

Sähköyhtiöiden kilpailuttaminen ja vaihtaminen on helpompaa kuin koskaan. Asiakkaista käydään ankaraa taistelua joka päivä. Sähkönmyynti vaatii jatkuvaa taktista tekemistä.

Sähköä tarvitsevat kaikki, mutta kaikkiin ei kolahda sama viesti. Markkinoiden voittaja on se, joka pystyy tuottamaan, testaamaan ja optimoimaan mahdollisimman monta viestikulmaa, mahdollisimman nopeasti ja mahdollisimman järkevään hintaan.

Banner AI – innovaatio, joka nosti sähkön markkinoinnin uudelle aikakaudelle

Helenin digitaalinen sähkönmyynti nostettiin täysin uudelle tehotasolle käyttämällä Banner AI:ta. Banner AI on tekoälyä hyödyntävä työkalu, joka automatisoi bannermainosten A/B-testauksen ja optimaalisten versioiden tuotannon.

Banner AI tutkii jatkuvasti, mikä mainoksista on toiminut parhaiten. Se yhdistelee toimivimpia elementtejä, kuten tekstejä, kuvia ja värejä – ja luo niistä tauotta uusia mainosversioita. Uudet versiot latautuvat mainontaan automaattisesti, jonka jälkeen Banner AI jatkaa niiden testausta ja optimointia.

Banner AI toteutti ja testasi 169 uniikkia mainosversiota, ja pääsi 30 % parempiin tuloksiin.

”Nyt voimme saada satoja erilaisia mainoksia sekunneissa. Tämä on täysin uusi ulottuvuus digimarkkinoinnin optimoinnissa.”

Tuukka Muhonen, Head of Content Automation, Dagmar

Helen pilotoi uutta innovaatiota ensimmäisenä Suomessa

Banner AI -työkalua pilotoitiin Helenin jatkuvassa sähkömarkkinoinnissa yhteensä viiden viikon ajan. Pilotin aikana työkalu tuotti ja testasi yhteensä 169 erilaista mainosversiota, joiden tehoissa nähtiin suuria eroja. Tehon kasvu todennettiin pyörittämällä mukana muutamaa täysin muuttumatonta mainosta ja vertaamalla tuloksia.

Ihmisvoimin testaussuunnitelmaan, tulosten analysointiin ja yhä uusien mainosversioiden luomiseen olisi palanut päivätolkulla aikaa – ja rahaa.

”Tekoälytyökalun käyttö sujuvoitti prosessejamme ja vähensi työmääräämme. Olimme myös tyytyväisiä tuloksiin: työkalun avulla saimme tehostettua digimainontaamme entisestään ja toimme ostoputkeemme huomattavasti lisää asiakkaita.”

Kirsi Suihkonen, Myynti yksityisasiakkaille -yksikön kehityspäällikkö, Helen